Introduction&taaruf from me.




“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah apa yang ada pada
sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.”(surah Ar.ra’d : 11)

“sekali air bah,sekali pantai berubah…Tetapi bagaimanakah dengan makhluk yang bernama manusia?

Ya,setiap hari kita berdepan dengan pelbagai karenah kehidupan yang mengajar erti kehidupan apatah lagi kita bergelar sebagai muslim.sama ada perubahan negative mahupun positif,kita harus mendepani dengan seelok mungkin berdasarkan al-quran&sunnah.Wah,apa perubahan yang kita alami??As a mahasiswa,saya yakin kita akan ditemani pelbagai cabaran dan dugaan,sama ada mahasiswa muslim & non-muslim,Apa yang pasti,perubahan merupakan satu keperluan kerana perubahan adalah satu tuntutan kehidupan manusia sebagai makhluk Allah.setiap orang islam perlu mempunyai dan ditanam dengan kefahaman,semangat dan cita-cita untuk berubah.Berubah dari benda yang buruk kepada benda yang baik dalam semua aspek kehidupan kita.dari sifat mazmumah kepada sifat sifat mahmudah.Disebabkan itu,Allah telah mewajibkan membaca Al-Fatihah dalam setiap solat.ayat yang ke-6,yang bermaksud “Tunjukkanlah kepada kami jalan yang lurus.Tanda Tanya disini,bagaimanakah jalan yang lurus itu dan ingin memperolehnya??jika kita tidak tidak melakukan sebarang perubahan dan berkorban untuknya??So,don’t fear to make a change in our life.
Pengenalan dari Tuan Punya Blog ini dalam kita berKongsi Pengalaman !!!..a.l.a.m.i.n.d.a merupakan blog susulan dr an-nasr89.blogspot.com.sila melayari dengan rahmat&keampunan Allah.

Syukran,Terima Kasih,Thank You.

مع السلامة

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to Feed


a.l.a.m.i.n.d.a. h.i.w.a.r


ShoutMix chat widget

Singgah

Followers

 

About You!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras id arcu nulla. Donec eu risus nisl, id cursus justo. Proin non mauris enim, eu suscipit libero. Fusce eget nunc nibh. Integer elementum consectetur sagittis. Quisque adipiscing auctor risus, id vulputate eros auctor vel. Vivamus pellentesque arcu vel libero eleifend sed aliquam

Free CSS Template by CSSHeaven.org TNB